De onderbouw

De onderbouw is van groep 1 – 4.

Onze groep 1/2 bestaat uit vijf groepen.

Wij zijn de leeuwengroep! We krijgen iedere dag les van juf Cheryl en Juf Mariët. Op dinsdag gaan we gymmen. We spelen en werken veel met elkaar. We mogen iets kiezen op het planbord, we spelen buiten en werken in de klas rondom een thema.

Wij zijn de apengroep! Wij krijgen iedere dag les van juf Rosemarie en juf Anita. In de groep hebben we elkaar eerst leren kennen en veel spelletjes gedaan. We leren veel van elkaar door wat we leren ook aan elkaar te vertellen, te presenteren. We hebben elkaar dus nodig omdat iedereen weer andere dingen van het thema weet! Er komen veel spullen naar school en we maken ook veel zelf. We maken er met zoveel aapjes een heel gezellig en leerzaam schooljaar van.

Wij zijn de papegaaiengroep! Elke dag krijgen wij les van juf Willeke, behalve op woensdag dan werkt juf Hanneke. We gaan er een leuk schooljaar van maken en we hebben er heel veel zin in!

Wij zijn de olifantengroep! Wij zijn een gezellige, enthousiaste en energieke groep bij elkaar en krijgen les van juf Merel. Iedere ochtend beginnen wij de dag in de kring, wij mogen daar vertellen, zingen en luisteren naar mooie verhalen. In de klas hebben we ontzettend veel speelgoed waar we mee kunnen spelen. Ook hebben we ieder thema een andere spelhoek waar we zelf onze eigen ideeën en wensen mogen inbrengen. Naast het binnenspelen, zijn we ook graag buiten. Met de fietsen, zandbak en het klimrek kunnen wij onszelf uren vermaken. Verder maken wij graag muziek met muziekinstrumenten, zingen we heel veel liedjes, lezen we boeken en hebben wij vooral héél véél plezier met elkaar!

Welkom in de leuke, gezellige en enthousiaste vlinderklas. Wij ontpoppen ons van startende rupsen tot geweldige vlinders. Dit alles doen we met 2 gezellige juffen, juf José en juf Mariëlle. Wij werken in thema’s en ieders inbreng is welkom, samen gaan we opzoek naar leuke ideeën en spullen om het thema tot leven te brengen.

Iedere ochtend beginnen wij de dag in de kring, wij zijn dol op zingen, vertellen en luisteren naar ieders verhaal. Wij houden ook van spelen, zowel in de klas als in het speellokaal en natuurlijk buiten op het plein. We genieten van alle mooie en gezellige momenten en ja soms zijn we ook wel eens even boos op elkaar, maar we maken het altijd weer goed met een lach.

Onze groep 3 en 4 bestaat uit vier groepen:

Wij zijn een groep van gezellige bezige bijtjes! We doen van alles in groep 3a met juf Marja, juf Muriël en juf Megan.

We spelen, werken, doen onderzoek, rekenen en leren de schrijfletters schrijven op allerlei manieren bijvoorbeeld met klei, in schuim of in zout! Ook leren we elke dag een nieuw woord wat we hakken en plakken. Daar maken we bewegingen bij. De woorden die we leren horen bij ons thema en we lezen natuurlijk ook boeken en teksten over ons thema. Elke dag ontdekken we weer dat we een nieuw woord kunnen lezen en ook zinnen waar dat woord in voorkomt! Hoe tof is dat!

De dag beginnen we met de inloop en dan mogen we lekker lezen , alleen of samen!  Daarna gaan we zingen, vertellen, bidden en wordt er een Bijbelverhaal verteld. In de middag zijn we vaak ook nog met het thema bezig op een creatieve manier, zingen we liedjes of doen we een kwinkles. Zo hebben we bij een kwinkles zelf de afspraken gemaakt voor een veilige groep en onze namen eronder gezet! Daar gaan we ons ook echt aan houden!

Kom gerust eens een kijkje nemen in onze bijengroep! Reuze gezellig! Groetjes van alle bijen

Wij zijn een leuke en gezellige groep, de makke schapen.

Juf Lianne is er bijna iedere dag, maar soms is juf Farzia er.De eerste week was alles nog reuze spannend, maar nu hebben we allemaal onze weg gevonden in de klas. We weten nu wat er allemaal gedaan moet worden op een dag en zijn al naar de grote gymzaal geweest. Gelukkig mogen we nog 2 keer per week ‘s middags nog even naar buiten, want dat missen we nu we dat lange buitenspelen.

We zijn een gezellige groep. Wij krijgen les van juf Marianne en juf Megan.

We starten de dag in de kring, vertellen elkaar over onze belevenissen, luisteren naar het bijbelverhaal en zingen liedjes met elkaar. Daarna gaan we rekenen, we maken gebruik van verschillende materialen, werken in ons werkschrift en op de chromebooks.

Na even lekker naar buiten te zijn geweest, eten en drinken we wat om vervolgens te gaan lezen. Dan is het tijd om met ons thema aan de slag te gaan. Na de middagpauze komen er nog verschillende zaken aan bod, zo is er spelling, schrijven, kwink en muziek.

De dag vliegt voorbij in deze gezellige groep!

We zijn een gezellige groep met twee juffen. We starten de dag in de kring, vertellen elkaar over onze belevenissen, luisteren naar het bijbelverhaal en zingen liedjes met elkaar.

Daarna gaan we rekenen, we maken gebruik van verschillende materialen, werken in ons werkschrift, ook al in een gewoon ruitjesschrift en op de chromebooks.

Na de middagpauze komen er nog verschillende zaken aan bod, zo is er spelling, schrijven, kwink, muziek en verkeer.

De kinderen werken erg hard en zijn erg enthousiast. Met zoveel werk op het programma vliegt de dag voorbij.